موارد تاثیر گذار در ماندگاری ژل لب

موارد بسیاری می‌تواند در ماندگاری تزریق ژل به لب تاثیرگذار باشد، برای مثال مراقبت تزریق ژل به لب بعد از عمل در روز‌های ابتدایی اگر به درستی انجام نشود می‌تواند از عواملی مهم در کاهش مدت ماندگاری ژل لب باشد. از دیگر مواردی که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، عدم مراجعه به یک مرکز معتبر و استفاده از مواد و ژل‌های نامرغوب است که این موضوع در کنار عدم تخصص کافی می‌تواند علاوه‌بر سرمایه شما، زیبایی را از چهره شما بگیرد تا به فکر تخلیه ژل لب در خانه یا مراکز زیبایی باشید. البته موارد دیگری همچون غلظت ژل و متابولیزه شدن از عوامل دیگر در کاهش یا افزایش ماندگاری ژل لب است.

ژل‌ها با توجه به تکنولوژی به کار رفته، ساختار و مواد اولیه آن‌ها از 3 الی 18 ماه ماندگاری دارند، که این میزان تفاوت در هزینه آن‌ها تاثیرگذار است. در کل ژل‌هایی که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌رسند، مدت ماندگاری آن‌ها مشخص است. البته که این میزان مشخص شده کمی بیشتر از حد واقعی است؛ حتی در مواردی که تمامی موارد از جمله مراقبت، تکنیک پزشک و نوع ژل استفاده شده در بهترین شرایط خود باشند، مدت ماندگاری ژل‌های لب، کمی بیشتر از واقعیت بر روی بسته‌بندی درج می‌شوند.

انواع ژل لب

ژل‌ها و انواع آن‌ها که برای تزریق در لب و دیگر اندام بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از بافت طبیعی بدن هستند، علت این موضوع در ابتدا جلوگیری از هر گونه‌ عوارض جانبی مانند عفونت، عدم توازن و موارد دیگر است. به همین دلیل ژل‌ها در دو دسته کلاژن و هیالورونیک اسید تقسیم بندی می‌شوند.

ژل‌های لب کلاژنی

کلاژن که مطمئنا بارها نام آن‌ را با کرم‌هایی با همین نام یا کرم حلزون شنیده‌اید، یکی از متداول‌ترین ساختار‌های پروتئینی در بدن است. با توجه به این موضوع که اکثر بافت‌های پیوندی از کلاژن ساخته می‌شوند، از نظر تاریخی قدیمی‌ترین ماده رایج برای استفاده از فیلر لب می‌باشند. اما موضوعی که باعث منسوخ شدن استفاده از این فیلر شده‌است، ماندگاری کم و متابولیزه شدن آن در بافت بدن است. البته که کلاژن به نسبت هیالورونیک اسید ارزان‌تر است ولی در برخی از مواقع باعث بروز حساسیت و عفونت می‌شود.

ماندگاری ژل‌ لب کلاژن

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کلاژن‌ها به دلیل مدت ماندگاری کوتاه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هم‌چنین این ژل‌ها به واسطه متابولیزه شدن سریع، حدود ۳ ماه ماندگاری دارند که این موضوع هم از نظر اقتصادی و هم از نظر راحتی برای افرادی که تزریق ژل انجام داده‌اند، آزار دهنده است. اما موضوع دیگر که باید به آن اشاره کنیم عدم توازن پذیری به واسطه ماساژ است، یعنی در صورت نامتوازن بودن قسمت‌های مختلف لب، نمی‌توان با انجام ماساژ فرم لب را تغییر داد.

ژل‌های لب هیالورونیک اسید

ژل‌هایی که برپایه هیالورونیک اسید هستند، بهترین و جدید‌ترین گزینه ممکن برای تزریق ژل در لب و اندام‌های دیگری که درگیر چروک‌، پیری و … هستند، می‌باشند. هیالورونیک اسید به این دلیل بهترین گزینه ممکن، حتی بهتر از کلاژن برای تزریق است، زیرا یک ماده طبیعی در بدن تمامی موجودات زنده می‌باشد که برخلاف کلاژن ماندگاری طولانی دارد. هیالورونیک اسید با علامت اختصاری HA نمایش داده می‌شود و در بدن هر فرد حدود 15 گرم از آن وجود دارد که در طول روز، یک سوم آن سنتز می‌شود. سرعت متابولیزه شدن یا سنتز در هیالورونیک اسید در مقایسه با کلاژن کندتر است. به این دلیل عملکرد و ماندگاری ژل لب هیالورونیک اسید در برخی از موارد تا 2 سال هم باقی می‌ماند.

هیالورونیک‌ اسید‌ها به واسطه خصوصیات خود پس از تزریق نقش یک شبکه را در زیر بافت پوست ایفا می‌کنند. پس از تزریق این‌گونه ژل‌ها باعث انتقال مواد مغذی به واسطه افزایش جریان خون از رگ‌‌ها به پوست می‌شوند. این ماده هم به واسطه منشاء خود با افزایش متابولیسم، جذب بدن می‌شوند. البته با سرعت کمتر به نسبت کلاژن، اما مورد دیگر که باعث می‌شود تا هیالورونیک اسید به نسبت کلاژن قابلیت بهتری داشته باشد، حالت پذیری و همچنین تخلیه راحت‌تر آن با آنزیم هیالورونیداز است.

ماندگاری ژل لب هیالورونیک اسید

ژل‌هایی که بر پایه هیالورونیک اسید هستند نیز در انواع مختلفی که توسط برند‌های مختلف تولید می‌شوند کاربرد دارند. در حالت عمومی مدت ماندگاری ژل لب در هیالورونیک‌ اسید‌ها با توجه به تکنولوژی و خصوصیات سازنده مانند غلظت، سرعت سنتز و اثرگذاری از ۶ الی ۱۸ ماه هستند که در این قسمت انواع ژل‌ها و مدت ماندگاری هر کدام را نام می‌بریم. مراقبت های بعد از تزریق ژل لب هم در ماندگاری آن اثر گذار است.

تاثیر گرما بر جذب شدن ژل لب

هر عاملی که باعث ایجاد گرما شود، باعث جذب زودتر ژل می گردد. البته این مورد در روز های اول تزریق ژل بیشتر مشهود است، اما با گذر زمان تاثیر گرما کمتر می شود.

راه های افزایش ماندگاری ژل لب

  • استفاده از کرم‌های آبرسان برای پوست و استفاده از رژ‌های ویتامینه می‌تواند در ماندگاری بیشتر ژل لب موثر باشد
  • به صورت کلی بعد از تزریق پیشنهاد می‌شود تا از کرم‌های ضد آفتاب استفاد کنید.
  • از مصرف مواد قندی خودداری کنید، همچنین مصرف حبوبات را به دلیل وجود روی و زینک افزایش دهید.
  • در فصل زمستان و تابستان با مرطوب کردن لب‌های خود از بروز ترک جلوگیری کنید.
  • استرس خود را کاهش دهید.
  • تغذیه سالم داشته باشید.
  • برای تکرار به موقع تزریق برنامه ریزی کنید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید پرهیز کنید.

نتیجه

ماندگاری تزریق ژل به لب و دیگر اندام ها در ابتدا به برندی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. البته که

می‌توانید با تمدید ژل لب مدت ماندگاری آن را افزایش دهید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *