فواید فیشیال برای پوست

داشتن پوستی سالم، درخشان و شاداب یکی از مواردی هست که تمام افراد و به ویژه خانم ها خواستار آن هستند اما باید با یک واقعیت در این زمینه رو به رو شویم! هیچ معجزه ای نمی تواند یک شبه باعث ایجاد پوستی درخشان و شفاف برای شما شود و لازم هست برای داشتن پوستی سالم و بدون عیب و نقص، مراقبت از پوست اصولی، دقیق و همیشگی داشته باشید!

فیشیال صورت چیست؟

فیشال صورت در اصل یک روش درمانی چند مرحله‌ای و یکی از بهترین راه‌های مراقبت از پوست است.

فیشیال صورت باعث پاکسازی ، لایه برداری ، تغذیه پوست و ایجاد چهره‌ای شفاف و آبرسان می‌شود و می‌تواند به پوست شما جوانی و طراوت ببخشد. همچنین در مورد بهترین روش برای مراقبت از پوست ، مشاوره دریافت می‌کنید.

معمولا برای انجام فیشیال پوست در کلینیک‌های زیبایی، طی جلسه مشاوره و با بررسی نوع پوست شما ، در مورد بهترین روش برای مراقبت از پوستتان به شما مشاوره داده مى‌شود تا بتوانید از پوست خود مراقبت کنید.

فیشیال صورت یک درمان پوستی شامل پاکسازی و ماساژ پوست است که منافذ را تمیز می‌کند ، سلول‌های مرده پوست را بیرون می‌کشد و مشکلات رایج پوستی را با یک ماسک معمولی درمان می‌کند.

فیشیال صورت یک درمان چند مرحله‌ای برای جوانسازی و تغذیه پوست است که باعث می‌شود پوست سالم‌تر و جوان‌تر به نظر برسد.

مراحل فیشیال صورت

فیشیال صورت با یک جلسه مشاوره آغاز می شود و در این جلسه، متخصص پوست و زیبایی محصولات پوستی مناسب برای نوع پوست و مشکل پوستی شما را تعیین می‌کند. پس از مشخص شدن ،قسمت آرامش بخش درمان شروع می‌شود! بیشتر فیشیال های صورت شامل نسخه‌ای از مراحل زیر هستند:

۱.پاکسازی پوست

پزشک متخصص پوست و زیبایی یک پاک کننده را بر روی صورت و گردن ماساژ می‌دهد تا اثری از آرایش و کثیفی روی پوست صورت شما باقی نماند.

سپس با استفاده از آب گرم همراه با اسفنج صورت ، پارچه یا پنبه ، پاک کننده را از روی پوست پاک کرده، صورت را خشک کرده و سپس متخصص زیبایی، پوست را ارزیابی می‌کند.

این مرحله به آن‌ها کمک می‌کند تا تعیین کنند که چه نوع ماسکی برای مراحل بعد فیشیال صورت شما استفاده شود.

۲.لایه برداری از پوست

در این مرحله، متخصص زیبایی ،با توجه به نوع پوست(خشک، چرب، مختلط، حساس یا طبیعی) و مشکل پوستی (جوش‌های سر سیاه، جوش‌هاى سر سفید، آکنه، پیری پوست، آسیب ناشى از تابش نور خورشید، کم آبی و … ) شما، سلول‌های مرده پوست را با استفاده از یک کرم لایه بردار یا اسکراب از سطح پوست جدا کرده و یا با بخار آب اقدام به باز کردن منافذ پوست می‌نماید، انتخاب روش مناسب بسته به نظر درمانگر دارد:

  • بخور صورت : در بیشتر درمان‌های فیشیال صورت، از بخور استفاده می‌شود که بخار آب گرمى را مستقیم به صورت شما هدایت می‌کند. با این کار پوست صورت آرام مى‌شود و جوش‌هاى سر سیاه و سر سفید نیز نرم مى‌شوند، در نتیجه تخلیه و پاکسازی آن‌ها راحت‌تر انجام خواهد شد. اگر پوست شما خیلی حساس باشد، ممکن است متخصص پوست و زیبایی از بخور استفاده نکند.
  • لایه بردار : در مرحله لایه برداری پوست، از مواد مکانیکی یا شیمیایی استفاده می‌شود. لایه بردار مکانیکی بافتى مخصوص دارند که سلول‌های مرده سطح پوست را از بین می‌برد، این نوع لایه برداری معمولا هنگام استفاده از بخور انجام مى‌شود.

لایه بردارهاى شیمیایی آنزیم‌ها و اسیدهایى دارند که پیوند بین سلول‌های پوستی را شل مى‌کند، تا عمل لایه برداری آسان‌تر انجام شود، در واقع یک درمان آنزیمی ملایم نیز ممکن است در طول فرایند بخور براى شما انجام شود.

لایه بردارهای شیمیایی قوی‌تر، که از نظر غلظت متفاوت هستند، می‌توانند به صورت یک درمان مستقل و یا بخشی از فیشیال صورت در نظر گرفته شوند.

استفاده از این نوع لایه بردارهاى قوى، معمولا به طور متوالی انجام نمى‌شود و فقط در موارد خاص برای برخی از افراد تجویز می‌شود.

۳.استخراج و تخلیه جوش

این مرحله برای پاکسازی و باز کردن منافذ پوست فردی استفاده می‌شود که چربی اضافی یا سلول‌های مرده ، پوست او را مسدود کرده‌ است. در این مرحله، در صورت نیاز، جوش‌هاى سر سیاه و سر سفید پوست تخلیه مى‌شوند.

میزان تحمل درد در هر فردى، در مرحله تخلیه جوش ، متفاوت است و مطمئنا این فرایند براى کسانى که پوست نازک یا حساسى دارند ممکن است دردناک باشد .

اگر این مرحله به درستی انجام نشود، ممکن است مویرگ‌هاى صورت پاره شوند و یا تغییر رنگ و کبودی در برخی از نواحی صورت دیده شود.

۴.ماساژ صورت

گام بعدی در اجرای فیشیال صورت، ماساژ صورت و گاهاً گردن و ناحیه بالای بدن است. هر چقدر این ماساژ با اهتمام بیشتری از سوی متخصص صورت پذیرد، تأثیر گذاری آن بیشتر شده و حتی می‌تواند به گردش مناسب مایع لنفاوی در بدن کمک کند و فرایند سم زدایی بدن را تسریع بخشد.

۵.ماسک و موارد دیگر

سپس متخصص زیبایی برای مقابله با خشکی و جوانسازی پوست ، ماسک مخصوص استفاده می‌کند ، که این ماسک برای هر فردی منحصر به فرد است و ممکن است حاوی سرم ، مرطوب کننده و ضد آفتاب باشد تا آبرسانی و جوانسازی نهایی پوست صورت انجام شود.

۶.مرحله پایانی فیشیال پوست

در این مرحله با استفاده مجدد از تونر، سرم، آبرسان و کرم ضد آفتاب سلامت پوست را حفاظت می‌کنند. در آخر تکنسین فیشیال صورت به شما توصیه‌هایی برای مراقبت از پوستتان در منزل ارائه می‌دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *